behtarinmodiriyat behtarinmodiriyat .

behtarinmodiriyat

انواع وازوديلاتورها

• از غني‌ترين منابع نيتريك اكسايد كه سبب گشادي عروق مي‌شوند گوشت، اسفناج و كاهو مي‌باشد.

• در گذشته موارد زير جهت بهبود گردش خون استفاده مي‌شد: ليمو، مرزنجوش، مورد و سرو.

نرم افزار مديريت مطب

نرم افزار مديريت مطب اكسير در دو نسخه منشي (بخش پذيرش) و پزشك (بخش ويزيت) به منظور سهولت در كارها و كاهش زمان در مطب توسط تعدادي از بهترين مهندسان و پزشكان طراحي گرديده است.
اكسير كه با شعار نگرشي متفاوت در مديريت مطب پا به اين عرصه گذاشته است بر اين تلاش است كه با كاهش خطاهاي انساني و سيستمي كردن تمامي فرآيندهاي مطب، مديريتي آسان را براي تمامي پزشكان به وجود بياورد.
بر اساس تخصص پزشكان در اين نرم افزار امكاناتي به برنامه اضافه مي شود تا بتوانند متناسب با روش هاي خود به امر طبابت بپردازند.

• ماهي و روغن ماهي به عنوان منابع امگا-۳ سبب گشادي عروق و كاهش فشارخون مي‌شوند.

• ميوه‌هاي قرمز مثل تمشك، زغال‌اخته و … نيز اثر وازوديلاتوري دارند. مصرف اين مواد مي‌تواند به كنترل مشكلات فشارخون و يا كاهش در داروهاي وازوديلاتور كمك كند.

• از منابع گياهي كه نقش وازوديلاتور دارند، مي‌توان به سير، جينكوبيلوبا، زنجبيل، جعفري، سدر و پرتقال اشاره نمود.
• فلفل دلمه اي حاوي اسيدفوليك است و اين ويتامين از گرفتگي رگ‌ها و بروز بيماري‌هاي قلبي به خصوص در بيماران ديابتي جلوگيري مي‌كند
كاربرد وازوديلاتورها

رايج‌ترين كاربرد وازوديلاتورها كاهش فشارخون در افرادي كه مبتلا به فشارخون بالا و يا گردش خون ضعيف مثل سرمازدگي و سندروم Raynaud (گردش خون ضعيف در دست‌ها و پاها) هستند، مي‌باشد. عدم كفايت خون‌رساني به اندام‌ها يكي از مشكلات كلينيكي رايج در بيماري‌هاي مختلف مثل سرطان، ديابت، آرتريت، هيپوتيروئيدي و… مي‌باشد.

عروق خوني با ريلكس شدن عضلات صاف ديواره عروق (دي اكسيدكربن، نيتريك اكسيد، نيترات، آنتاگونيست‌هاي كلسيم) و يا با تغيير سيگنال‌هاي عصبي كه تونوسيته عروق را كنترل مي‌كنند (آلفابلوكرها) گشاد مي‌شوند.
نكات مهم براي بيماري گرفتگي رگ ها

• دي اكسيدكربن و نيتريك اكسايد: از قوي‌ترين و بيشترين وازوديلاتورهاي طبيعي كه در غذاها وجود دارد.

• دي اكسيد كربن از متابوليسم چربي‌ها و كربوهيدرات‌ها در بدن توليد مي‌شود. سطح دي اكسيد كربن در تنفس‌هاي كوتاه و ناقص زياد مي‌شود.

• نيتريك اكسايد از سنتز آرژنين در قسمت‌هاي مختلف بدن مثل سينوس‌ها توليد مي‌شود. آرژنين يك نوع آمينو اسيد است كه در انواع مختلف غذاها به ويژه گوشت قرمز، ماهي، مرغ، تخم مرغ، شير و مغزها وجود دارد. احتمال جذب آن هنگام تنفس نيز وجود دارد.

• butylphthalide يكي ديگر از مواد شيميايي است كه از طريق افزايش توليد پروستاگلاندين‌ها سبب گشادي عروق مي‌شود. يكي از مواد غذايي حاوي اين فاكتور كرفس مي‌باشد.
درمان گرفتگي رگ ها با زغال اخته

محققان به افرادي كه داراي مشكل تنگ شدن عروق هستند، مصرف زغال اخته را توصيه مي‌كنند. زغال اخته، عروق خوني تنگ شده را به دليل رسوب كلسترول و تصلب شرايين گشاد مي‌كند. محققان با اعلام اين مطلب كه تنگ شدن عروق از مهم‌ترين دلايل بروز سكته قلبي به شمار مي‌رود، توصيه مي‌كنند: گشاد كردن اين عروق تنگ شده از مهم‌ترين اقدامات درماني است كه در اين ميان مصرف زغال اخته مي‌تواند بسيار موثر باشد.
درمان گرفتگي رگ ها با فلفل دلمه اي

فلفل دلمه اي حاوي اسيدفوليك است و اين ويتامين از گرفتگي رگ‌ها و بروز بيماري‌هاي قلبي پيشگيري مي‌كند. فلفل دلمه اي سرشار از ويتامين C و A است كه آنتي اكسيدان‌هايي قوي هستند و روي راديكال‌هاي آزاد كه بر سلول‌ها اثر تخريبي دارند، تأثير مي‌گذارند و فلفل دلمه اي رنگي‌تر (زرد و قرمز) حاوي بتاكاروتن بيشتري است.

اسيدفوليك (فولات) يكي از ويتامين‌هاي گروه B است كه باعث كاهش ماده اي به نام هموسيستئين در خون مي‌شود. افزايش بيش از حد اين ماده مي‌تواند باعث تخريب رگ‌هاي خوني و افزايش احتمال سكته قلبي شود.

فلاوونوئيدها از ديگر مواد طبيعي هستند كه سبب گشادي عروق مي‌شوند، زيرا سبب توليد نيتريك اكسايد در بدن مي‌شوند. در واقع فلاوونوئيدها فعاليت آنزيم توليد كننده نيتريك اكسايد را افزايش مي‌دهند. مواد حاوي فلاوونوئيدها اسفناج، كلم پيچ، بروكلي، شكلات تلخ و … مي‌باشد

فلفل دلمه اي حاوي اسيدفوليك است و اين ويتامين از گرفتگي رگ‌ها و بروز بيماري‌هاي قلبي به خصوص در بيماران ديابتي جلوگيري مي‌كند. فيبر موجود در فلفل دلمه اي نيز مي‌تواند كلسترول خون و حمله هاي قلبي و سكته را كاهش مي‌دهد.

فلفل دلمه اي را مي‌توان به صورت خام در سالاد خرد و بلافاصله بعد از خرد كردن فلفل دلمه اي آن را مصرف كرد، زيرا ويتامين C وقتي در معرض هوا قرار بگيرد (با خرد كردن) از بين مي‌رود.
درمان گرفتگي رگ ها با عسل

مصرف روزانه ۴ قاشق عسل از گرفتگي رگ‌هاي خوني جلوگيري مي‌كند. به گفته محققان دانشگاه ايلينويتر كسي كه روزانه ۴ قاشق عسل مصرف كند آنتي اكسيدان مواد محافظ بيشتري در خون خود ذخيره خواهد كرد. اين مواد از گرفتگي رگ‌هاي خوني جلوگيري مي‌كنند. اين محققان به مرداني كه بينم ۱۸ تا ۶۸ سال سن داشتند به مدت ۵ هفته هر روز يك ليوان آب با ۴ قاشق عسل دادند و مشاهده كردند آنتي اكسيدان آن‌ها بيشتر از ديگران است. گفتني است آنتي اكسيدان ماده اي است كه از بافت‌هاي بدن در مقابل اكسيژن تهاجمي محافظت مي‌كند. تحقيقات انجام شده در گذشته نيز نشان مي‌داده است كه عسل به اندازه سيب، موز يا توت فرنگي مواد محافظ و آنتي اكسيدان دارد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۳۶:۴۶ توسط:sara موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :